tırınımmm

11 Temmuz 2014 Cuma

6

“yanlış bir varsayımdan yola çıkarak istediğiniz şeyi ispat edebilirsiniz” diyor bertrand russell..

bertrand russell: br,
arkadaşı: a

br: eğer bir yanlıştan yola çıkarsan, istediğin her şeyi kolayca ispatlayabilirsin.
a: nasıl yani. olur mu öyle şey ?
br: denemeye ne dersin?
a: 1=0 'i doğru kabul edebilirsin. bana kendinin papa olduğunu kanıtlamanı istiyorum.
br: 1=0 ise eşitliğin her iki tarafına 1 ekliyorum. 2=1 olur.
a: doğru.
br: varsayalım ki ben ve papa bir otomobile biniyoruz. arabada kaç kişi var?
a: 2 kişi var.
br: 2=1 olduğuna göre arabada 1 kişi vardır da diyebilir miyiz?
a: evet
br: ben arabada mıyım?
a: evet
br: papa arabada mı?
a: evet
br: arabada kaç kişi var?
a: 1 kişi var.
br: o zaman ben papa'yım...

ben de papa'yım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder